Заслужава си! Ето какво се случва в тялото, когато се разхождате само 15 минути след вечеря

След хранене е най-добре да отидете на кратка разходка, като ходенето ще бъде особено полезно след вечеря. Едно проучване показа, че предотвратява диабет тип 2. Проучването включва възрастни хора, които са ходили на бягаща пътека в продължение на 15 минути след хранене, което е довело до по-малко колебания на кръвната захар през следващите часове. Изследванията са установили, че тези кратки разходки след вечеря са дори по-полезни за понижаване на кръвната захар, отколкото 45-минутна разходка сутрин или следобед.

Много хора преяждат вечер, когато се приберат и си легнат. Резултатът може да бъде затлъстяване, но и голямо повишаване на кръвната глюкоза, което може да продължи с часове, отбелязва авторът на изследването Лорета Дипиетро, ​​професор в американския университет „Джордж Вашингтон“.

Какво точно се случва в тялото, когато ходим след хранене? Мускулите, които използваме за ходене, използват глюкозата като енергия, така че я извличат от кръвта и по този начин намаляват нейното ниво. Така че най-доброто нещо, което можете да направите след вечеря, е да излезете и да се разходите, казва Андрю Рейнолдс от университета в Отаго в Нова Зеландия.

Допълнителни изследвания показват също, че ходенето след хранене ускорява времето, необходимо на храната от стомаха да достигне до тънките черва , което може да удължи чувството за ситост след хранене.

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.