Спи ли ви се по средата на деня? Съвети за преодоляване на сънливостта на работното място

Колкото и да ни се иска винаги да сме концентрирани и продуктивни, това често не е възможно. Някои хора предпочитат да вършат най-трудните задачи сутрин, защото тогава са свежи и пълни с идеи. Други са нощни и твърдят, че функционират най-добре, когато повечето спят.

Ранобудните често имат проблем със следобедната сънливост – особено ако са спали по-малко от седем или осем часа предишната нощ.

Може би най-важното е да знаете, че човек не може да бъде еднакво концентриран през всичките осем часа през работното време, затова е препоръчително преди изпълнение на задачите да се опитате да се организирате, да ги разделите на логически единици и да си позволите кратка почивка поне на всеки 45 минути, през които ще изпънете краката си и ще дишате чист въздух.

И ако се изморите следобед, има шансове веднага да посегнете към кафето.

Трябва обаче да внимавате и с кофеина, като най-добре би било да го избягвате в късния следобед.

Започнете с най-трудните задачи

Вместо това има няколко трика за преодоляване на сънливостта по средата на деня. Първото, разбира се, е да съобразите ритъма си със задачите, които стоят пред вас.

Важни решения, творческо писане, програмиране, тежки физически дейности – в идеалния случай те трябва да се правят в началото на работния ден, когато чувствате, че имате енергия. Когато фокусът ви отслабне, обърнете се към по-малко взискателни задачи.

Вие обаче ще трябва сами да прецените кои попадат в тази група. Птиците на клон знаят и друг важен съвет. Ако ходите само за десет минути, има голяма вероятност да се почувствате по-добре и отпочинали. Можете бързо да обиколите сградата, да пресечете стълбите или да излезете навън. Движението носи повече кислород и ви помага да преодолеете умората.

Освен това човекът не е същество на седене, а същество на движение – всеки специалист ще го каже. Следователно упражненията трябва да бъдат важна част от вашата рутина, особено преди или след работа, тъй като заседналият начин на живот, на който сме изложени до десет часа на ден, се отразява негативно на здравето ни.

Ако тренирате редовно, с течение на времето можете да почувствате по-добро настроение и повече енергия,.

Музиката върши чудеса

Може би вече прилагате третия съвет. Много работят, докато музиката звучи във фонов режим и точно любимият плейлист има силата да събуди и да се съсредоточи. Възможно е бързите ритми да ви събудят и да ви ускорят, но също така някои хора предпочитат леки инструментали или класическа музика.

В допълнение към разумното разпределение на работата, редовните почивки и стречинг, най-важното нещо за предотвратяване на сънливост е качественият сън. Би било най-добре, ако си лягате по едно и също време всяка вечер, релаксирате с любимите си рутинни процедури преди лягане и избягвате да използвате мобилен телефон, таблет или лаптоп в леглото, защото тази светлина може да наруши съня и да затрудни падането заспал.

Важно е да знаете, че безсънните нощи оставят своя отпечатък и ако сънят е толкова добър, ще усетите, че тази енергия спада по-малко. А какво ще кажете за следобеден сън? Дрямката е добре, но може да бъде чудесно нещо да „освежите“ мозъка си и да си възвърнете фокуса, стига да трае най-много от 10 до 30 минути.

Всичко по-дълго от това може да причини още повече сънливост. Следователно кратката следобедна почивка повишава енергията. Освен това китайско проучване показа, че редовното сънене е свързано с по-добра когнитивна функция при по-възрастните хора. Изглежда, че може да ви помогне, но все пак е по-добре да въведете здравословни навици в дългосрочен план и да си лягате навреме – колкото и трудно да е понякога.

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.