Най-доброто време за закуска предпазва сърцето: Учени откриха какво се случва, ако ядете между 7 и 9 сутринта

Времето на закуска и обяд може да увеличи риска от сърдечни заболявания, включително инфаркт. До тези изводи са стигнали учени, които са провели изследване, в което са участвали цели 100 000 души. И така, кое е най-доброто време за индивидуално хранене? Ние проверяваме резултатите от научни изследвания.

Сърдечно-съдовите заболявания са с най-висока смъртност в света. Един от основните фактори, отговорни за смъртта, е неправилното хранене. За съжаление, забързаният начин на живот, както и пропускането на определени хранения, включително преяждането през нощта, което често води до пропускане на закуската, води до неправилно хранително поведение.

Важно е да знаете, че дневният цикъл на хранене е свързан с функционирането на определени органи – черен дроб, бъбреци, панкреас, както и със сърцето и регулирането на кръвното налягане. Поради проблеми, свързани с нередовността на диетичния цикъл, се появи нова област на науката, хронохраненето, чиято основна цел е да установи връзката между ежедневния ритъм на хранене и здравето.

Учените предупреждават, че закуската е най-важното хранене за сърцето

Данните от различни проучвания показват връзка между закуската и кардиометаболитното здраве. Пропускането увеличава риска от сърдечно-съдови заболявания, наднормено тегло, затлъстяване и диабет. Промените в циркадния цикъл ни карат да започнем да похапваме вечер, което може да допринесе за артериална скованост, дислипидемия, метаболитен синдром и затлъстяване. Няколко проучвания се фокусират върху времето на първото хранене, което може да бъде от решаващо значение за определяне на риска от сърдечно-съдови заболявания. Същото важи и за обяд и вечеря.

Най-доброто време за първото хранене за деня

През 2009 г. започва проучване, проведено от NutriNet-Santé, в което участват 103 000 души. Средната възраст на участниците е 42 години. Основната цел на изследването е да се свържат времето на първото и последното хранене за деня, броят на храненията и нощното гладуване със сърдечно-съдовите заболявания.

Установено е, че всеки час забавяне на закуската е свързан с повишен риск от сърдечни проблеми. На свой ред по-продължителното нощно гладуване намали тази тенденция с до 7 процента. Доказано е, че времето на последното хранене е особено важно за жените. Колкото по-късно се вечеря, толкова по-висок е рискът от коронарна болест на сърцето.

Според изследвания първото хранене за деня е най-добре между 7:00 и 9:00 сутринта. Рискът от инфаркт се увеличава до 28% при хора, които ядат първото си хранене след 10:00 часа. Промените в хранителния цикъл са свързани с по-късен обяд и след това вечеря, което значително влияе върху функционирането на целия организъм. Проучването отбелязва, че пропускането на закуска е свързано с повишено кръвно налягане, високи нива на глюкоза и инсулин и по-ниски нива на HDL липопротеини.

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.