Кардиолозите твърдят, че този навик може да понижи кръвното налягане за една нощ

Хипертонията е основният рисков фактор за сърдечно-съдови заболявания, но също така и за хронични бъбречни заболявания, сърдечна недостатъчност, аритмии и деменция

. Ето защо е важно да се грижим за кръвното налягане, което трябва да бъде под 120/80 mmHg.

Ако кръвното налягане е над 140/90 mmHg, това е високо кръвно налягане или хипертония.

Има лекарства за контрол и понижаване на кръвното налягане, но можете също да направите няколко прости промени. За понижаване на кръвното налягане най-важното е да намалите приема на натрий. Идеалното е да се консумират по-малко от 1500 mg натрий на ден.

Според лекарите диета с ниско съдържание на натрий е еквивалентна на прием на едно до две лекарства за кръвно налягане. Изследване от 2019 г. показва, че високият прием на натрий повишава кръвното налягане, отчасти поради задържане на вода и промени в структурата и функцията на определени артерии.

Въпреки че храненето може да играе значителна роля за понижаване или поддържане на кръвното налягане, поддържането на здравословно телесно тегло, сънят от шест до осем часа, избягването на прекомерната консумация на алкохол и редовните упражнения също могат да бъдат полезни.

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.