Кайсиите са спасител за черния дроб, червата, холестерола, имунитета, но 1 група хора трябва да ги избягват напълно

Кайсиите съдържат голямо количество антиоксиданти, които са от решаващо значение за укрепване на имунитета и намаляване на оксидативния стрес .

Всичко това влияе върху способността на организма да се защитава по-добре от инфекции, възпаления и по-сериозни заболявания.

Те са изключително питателни, а освен че подобряват храносмилането, са много полезни за очите ни.

Съдържат голямо количество витамини и минерали, като в същото време имат изключително малко калории. Две пресни кайсии (70 грама) съдържат: много малко калории (само 34), само 34,8 г въглехидрати, 1 г протеин, много малко мазнини, 4 процента калий, малко фибри, но също така витамини А, С и Е.

В допълнение, те също съдържат бета каротин, лутеин и зеаксантин, мощни антиоксиданти, които помагат в борбата със свободните радикали и намаляват оксидативния стрес.

Не е за пренебрегване и количеството фибри в кайсиите, които имат благоприятен ефект върху червата и цялата храносмилателна система.

Най-добре е да се консумират цели и необелени, но преди това е необходимо да се измият добре. Препоръката на диетолозите е те да се срещат на трапезата ни възможно най-често, но и там има изключение.

Внимание – кайсиите имат високо съдържание на калий

Кайсиите са богати на калий, минерал, който служи и като електролит. В тялото ви той е отговорен за изпращането на нервни сигнали и регулирането на мускулните контракции и баланса на течностите (24, 25). Две кайсии (70 грама) осигуряват 181 mg от този минерал, което е 4 процента от дневната нужда.

Тъй като калият работи в тясно сътрудничество с натрия, за да поддържа баланса на течностите, адекватният прием може да помогне за предотвратяване на подуване на корема и поддържане на здравословно кръвно налягане (24).

Един анализ на 33 проучвания установи, че диета, богата на калий, значително намалява кръвното налягане и води до 24 процента по-нисък риск от инсулт (26).

Важно е да се отбележи, че хората, които имат сърдечно-съдови или бъбречни проблеми, не трябва да консумират твърде много от този плод и би било най-добре да ги избягват напълно. Особено ако са на редовна терапия.

Вижте още:
Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.