Черен пипер – люта подправка, която укрепва имунитета и паметта

Независимо дали готвим супа или печем месо, освен солта, най-честата подправка, която слагаме в почти всички солени ястия, е черният пипер. Освен че придава пикантен вкус на храната, той има антиоксидантни, антибактериални и противовъзпалителни свойства.

За разлика от солта, която е „критикувана“ за негативно влияние върху сърцето и чиято консумация е ограничена до максимум една чаена лъжичка на ден, черният пипер е възхваляван за многото си ползи за здравето.

Диетолозите посочват, че пиперът има благоприятен ефект върху организма благодарение на биоактивното съединение – пиперин . Това е естествен алкалоид, който придава на пипера остър вкус и е особено важен, защото придава на подправката здравословни свойства:

„Поне едно проучване показа, че черният пипер, в комбинация с куркума и джинджифил, има противовъзпалителни ефекти на същото ниво като лекарствата за пациенти с остеоартрит на коляното“, казва диетологът Джилиан Кълбъртсън за Helt Klineveld.

Подправките помагат за намаляване на дискомфорта и натрупването на газове в червата . Също така може да повлияе на укрепването на белите кръвни клетки, които тялото използва за борба с бактериите и вирусите. Много лабораторни изследвания показват, че има благоприятен ефект върху нивата на холестерола и кръвната захар, а също така има добър ефект върху паметта и здравето на мозъка.

Източник е на витамини К, А, Е, мед, желязо, калий и фосфор. Черният пипер е богат на манган, минерал, който може да помогне за здравето на костите и заздравяването на рани.

Колко черен пипер на ден е безопасно 

Няма точно количество черен пипер, което можем да консумираме. Със сигурност не трябва да прекалявате, защото по-големите количества могат да доведат до странични ефекти като киселини. Тази подправка, както знаем, има много интензивен вкус и ако не внимаваме, може да надделее над всички останали вкусове в ястията.

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.