Ако искате да имате дълъг и здравословен живот, яжте колкото се може повече риба, ето защо

Лекари и специалисти по здравословно хранене често повтарят препоръките рибата да присъства на трапезата колкото се може по-често като източник на витамини и минерали. Като пример са дадени японците и жителите на крайбрежните страни, тъй като те често използват риба в диетата си, така че живеят средно по-дълго и имат много по-малко проблеми със злокачествени и сърдечно-съдови заболявания.

Когато погледнете рекламните кампании на големи (и малки) съвременни фармацевтични компании, можете да видите, че всички те препоръчват таблетки или капсули с омега-3 мастни киселини. Въпреки че съвременните лекарства и препарати са богати на необходимите витамини и минерали, все пак най-здравословно е те да се въвеждат в организма чрез естествена и здравословна (нормална) храна. Ето защо е необходимо да ядете риба няколко пъти седмично, за да внесете много хранителни и лечебни съставки в тялото.

Какво съдържа всяко рибено месо и рибено масло?
Това, което прави рибата като храна специална е фактът, че съдържа малко калории и много полезни съставки, необходими на организма.

Ето някои от важните съставки, открити в рибното месо:

  • мед
  • белтъци
  • B комплекс витамини
  • желязо
  • йод
  • калий
  • калций
  • натрий
  • полиненаситени мастни киселини (pufa)
  • протеини
  • селен
  • цинк

Как рибното месо влияе на нашето здраве?
Доказано е, че рибеното месо и рибеното масло като съставки на редовната диета намаляват вероятността от инфаркти, смъртността от инфаркти, предпазват костите, предпазват от рак и забавят процеса на стареене.
Изброяваме болестите и неразположенията, срещу които рибното месо действа като лекарство:

  • акне
  • анемия
  • безпокойство
  • заболявания на кръвоносните съдове
  • сърдечно заболяване
  • затлъстяване
  • загуба на паметта
  • депресия
  • импотентност
  • имунодефицит
  • някои видове рак
  • безплодие
  • безсъние
  • остеопороза
  • високо кръвно налягане
  • предменструален синдром
  • кожни проблеми
  • проблеми с менопаузата
  • проблеми при бременност
  • синдром на хроничната умора
  • намалява нивото на триглицеридите в кръвта
  • намалява нивата на липидите
  • стрес
  • забавя процеса на стареене
  • хипертиреоидизъм

В допълнение към факта, че рибата е здравословна храна, някои хора са чувствителни към рибното месо, така че такива хора трябва да избягват рибата в диетата си. В такива случаи е необходима консултация с лекар, за да могат по друг начин да се внесат необходимите хранителни вещества в необходимите количества в организма.

Заключение
От горното се вижда, че рибата трябва да се включва по-често в менюто, освен всичко друго, защото тялото не може да синтезира полиненаситени мастни киселини, а те трябва да се въвеждат в тялото чрез храната.
При тежки заболявания или неправилна диета в краен случай се препоръчват таблетки или капсули с тези киселини като хранителна добавка.

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.